SFZ – Nový výkonný riaditeľ SFZ Marketing Roman Halačka: Všetci tvoríme jeden tím

Streda, 16.10.2019 12:10 | Posledná aktualizácia 16.10.2019 13:14

autor: Peter Zeman, zdroj: SFZ

BRATISLAVA (SFZ) – Roman Halačka je od 16. októbra 2019 novým výkonným riaditeľom SFZ Marketing. Čo to pre neho znamená, aké má plány a aké budú jeho prvé kroky v novej funkcii prezradil v rozhovore pre futbalsfz.sk.

Kto vás oslovil s ponukou na túto funkciu a aká bola vaša reakcia?

"Oslovil ma generálny sekretár SFZ Jozef Kliment, v ďalšom kroku som o pôsobení vo funkcii hovoril s prezidentom SFZ Jánom Kováčikom. Po dvadsiatich rokoch v bankovníctve a v komerčnej sfére som sa rozhodol pre zmenu. Mojím prianím bolo spojiť hobby s prácou. K športu mám celý život blízko, v minulosti som aktívne hrával futbal a futsal, navyše som v minulosti viedol vlastnú marketingovú agentúru. Funkciu výkonného riaditeľa SFZ Marketing vnímam ako spojenie týchto dvoch sfér a novú osobnú výzvu.“

Kde ste pôsobili v nedávnej minulosti?

„Mojou doménou bolo bankovníctvo, pôsobil som v banke na pozícii regionálneho riaditeľa pre malých a stredných podnikateľov. Mal som na starosti tímy obchodníkov, ktorí predávali produkty banky pre  malých a stredných podnikateľov. V tomto ponímaní to boli firmy s obratom od jedného do päťdesiat miliónov eur. V bankách neboli ničím výnimočným výrazné prírastkové plány, keď sme mali za cieľ vyprodukovať napríklad 30 % zisku. Aj z tohto pohľadu sa budem snažiť aby mal Slovenský futbalový zväz ešte viac finančných príjmov. Iba tak sa dajú tvoriť investície, budovať rozvoj. Rozpočet nepustí, bol by som rád, keby sme mohli v blízkej budúcnosti realizovať projekty, ktoré dnes ešte reálne nie sú podložené financiami.“

Kam budú smerovať vaše prvé kroky v novom pôsobisku? Prezraďte nám niečo o krátkodobých cieľoch.

„Čaká ma zoznámenie sa s prostredím a ľuďmi. Postupne by som rád priniesol to, čo vnímam ako moju najväčšiu pridanú hodnotu - príliv partnerov a finančných zdrojov do futbalového zväzu. Tým, že som pôsobil dve desaťročia v bankovníctve, mám dostatok skúseností a prehľad o podnikateľoch. Pôsobil som v komerčnom prostredí a rád by som zúročil tieto skúsenosti v prospech SFZ. V neposlednom rade je mojou ambíciou zvýšiť efektivitu práce a priniesť niektoré nové moderné prvky na Slovenský futbalový zväz.“

Aká je vaša dlhodobá vízia?

„Bol by som rád, keby sa pozdvihlo vnímanie značky SFZ v očiach fanúšikov a verejnosti. Cieľom je fungovať ako moderná spoločnosť, ktorá je založená na komerčnej báze a zároveň uspokojuje potreby fanúšikov a celej slovenskej futbalovej rodiny. Našou, a tiež mojou osobnou ambíciou, je spájať.“

Spájať ľudí a ich potenciál? Aká je vaša pracovná filozofia a na čom staviate?

„Vychádzam z toho, že všetci sme prepojení. Nie je možné, aby išiel jeden jedným smerom, druhý druhým smerom. Bez ohľadu na funkciu, pozíciu - tvoríme jeden celok. Tým, že som dlhé roky pôsobil na manažérskych pozíciách, veľmi dobre si uvedomujem, že bez synergie všetkých ľudí bez ohľadu na posty,  by som nikdy nič nedokázal. Zmysel vidím v tímovej práci a v spoločnom smerovaní. Samozrejme, oceňujem aj individuálnu iniciatívu, individuálnu zodpovednosť. V ľuďoch je veľa a väčšinou vedia nachádzať optimálne riešenia. Dôležité je nájsť impulzy, ktoré v nich prebudia ich skutočný, reálny potenciál. Často si totiž ani oni sami neuvedomujú, že v nich v skutočnosti je.“

To, že ste prijali funkciu výkonného riaditeľa SFZ Marketing je dôkazom, že veríte v schopnosti ľudí na SFZ?

„Vidím, zatiaľ len z pozície fanúšika, ako futbalový zväz v poslednom období výrazne napredoval a  ako sa v porovnaní s predchádzajúcou érou zmodernizoval. Je na čom stavať, určite stačí niektoré veci len optimalizovať, inovovať. Neprichádzam s radikálnymi zmenami, skôr pripojiť k načatému vlastné skúsenosti a vlastnú víziu.“

Hovorili ste o vašom vzťahu k futbalu, hrávali ste aktívne futbal?

„Hrával som dvanásť rokov, až po juniorský vek, v bývalej MDŽ-ke, neskôr sa klub premenoval na BCT Danubius. V seniorskom veku som už nemal motiváciu pôsobiť v 5. lige, brat ma zlanáril do futsalového klubu s názvom Enegerau, kde som okúsil najskôr 2. ligu a neskôr 1. bratislavskú ligu. S krátkou prestávkou v tíme Juventus, som v Enegerau odohral spolu osem sezón."

VIZITKA – ROMAN HALAČKA

Predošlé pôsobisko: v bankovníctve na pozícii regionálneho riaditeľa pre malých a stredných podnikateľov

Najobľúbenejší klub: FC Barcelona  

Najobľúbenejší hráč: Lionel Messi

Najkrajší futbalový zážitok: Na turnaji v medzinárodnom pionierskom tábore sme hrali s Poľskom a prehrávali sme s absolútnym favoritom turnaja 0:3. Doteraz nerozumiem, ako sme mohli otočiť na 6:3. Zažil som na vlastnej koži, že vo futbale je možné všetko. Súper bol oveľa lepší, ale my sme sa tešili z výhry.

Futbalový sen: Účasť Slovenska na záverečných turnajoch MS a EURO a aby sme ako relatívne malý národný futbalový zväz dokázali zaznamenať niečo tak výnimočné, ako sa podarilo v roku 1992 na ME Dánsku (víťaz ME), či na poslednom Eure Walesu (semifinále).  

Značky